Wrażenia po Forum Szefów Sprzedaży

W tegorocznym forum Szefów Sprzedaży poruszone zostały przede wszystkim tematy dotyczące rekrutacji, motywacji i nagradzania pracowników działu sprzedaży. O tym i nie tylko mogliśmy porozmawiać i posłuchać w dniach 19-20 listopada 2015 r. na forum organizowanym przez redakcję „Szef Sprzedaży”.

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? Na te pytania odpowiadali wykwalifikowani prelegenci.

Budowa efektywnego zespołu sprzedażowego jest podstawą sukcesu. Prelegenci pierwszego dnia omówili tematy rekrutacji nowych handlowców oraz organizacji działu sprzedaży. Tematy omawiali: – Paweł Kowalczyk – kierownik działu szkoleń w krajowym rejestrze długów BIG, Lech Dworaczyński – przedsiębiorca, doradca biznesowy, menedżer sprzedaży, znany również z łamów „Szefa Sprzedaży” oraz Jarosław Witwicki – Dyrektor sprzedaży i członek zarządu Macrologic SA. W porze wieczorowej uczestnicy wzięli udział w kolacji, na której mogli podzielić się swoimi uwagami i swobodnie porozmawiać.

W drugim dniu forum, poruszono tematy efektywnego wynagradzania i motywowania handlowców. Prelegenci przedstawili zasady premiowania w swoich firmach, mówili m.in. Teresa Horbaczewska – Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Sprzedaży w Druk24h oraz Przemysław Mik – Prezes McHayes&StewardGroup.

Zainteresowani mogli również skorzystać z indywidualnych konsultacji z jednym z ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. Rafał Tabaczek – trener Alior Instytut Biznesu, wyróżniony przez PNSA tytułem Super Sprzedawcy w 2014 r., Robert Noworolski – współzałożyciel Quest Change Managers oraz Jakub Antlowiak – adwokat, który udzielał porad z zakresu wprowadzenia do umów z handlowcami zapisu o zakazie konkurencji.

W forum nie zabrakło także intelektualnej rozrywki. Grywalizacja opracowana we współpracy z firmą Companion, polegała na zbieraniu „guldenów” poprzez aktywne uczestnictwo w Forum. Zdobywcy największej ilości punktów, otrzymali nagrody.

Udział prelegentów-praktyków, ciekawa formuła poruszanych tematów prowadzona w miłej atmosferze, interesujące dyskusje, networking oraz dyżury ekspertów – to zdaniem uczestników najmocniejsze punkty kongresu.

fs (4) fs (5) fs (6) fs (7) fs (8) fs (9) fs (10) fs (11) fs (12) fs (13) fs (14)